Followers

Sembang-Sembang


ShoutMix chat widget

H1N1 Telah Menular ke Utara???

Salam...
Haa,betul ke berita kat atas tu?? Tak tahulah betul ke tak tapi yang tahu pagi tadi kat tempat pembelajaranku telah dijalankan pemeriksaan untuk mengenal pasti mangsa penyakit ni.

Saya pun baru je dapat tau semalam lepas membe bagitau kata tak da kelas ari ni. Tak percaya jugak pada awalnya. Tapi bila dah tengok sendiri mesej yang diterima, baru percaya. Dikhabarkan juga kat satu kolej kediaman ni dah 19 orang kena kuarintin. Tapi tak tau sahih atau tak berita ni. Tu yg pagi tadi ada pengumuman suruh pelajar jangan keluar rumah. Macam perintah berkurung la plak.

Lepas tu disuruh plak pelajar pergi buat pemeriksaan kesihatan utk check sama ada demam atau tak. Kalau demam, terpaksalah menjalani pemeriksaan selanjutnya. Huh,terasa ngeri la plak. Bukan penyakit main-main tu,silap-silap boleh bawa maut. Sekarang ni pun kat kolej kediaman dah dibuat penguatkuasaan supaya melarang pelajar daripada keluar masuk.

Memang agak berbahaya jugak H1N1 ni. Dah la tak da penawar lagi. Ni semua boleh dikatakan sebagai bala jugalah yang Allah nak bagi peringatan kat kita supaya jangan lalai sangat duduk atas muka bumi ni. Jadi marilah kita sama-sama berdoa agar dihindari dari wabak influenza H1N1 ni. Nauzubillah...

Wallahu'alam...

About this blog


jadilah seperti burung terbang di langit yang pandangannya begitu luas dan bukannya katak di bawah tempurung yang pandangannya tidak ke mana

Masa Ibarat Pedang

Menghitung Hari

Temui Aku Di Facebook