Followers

Sembang-Sembang


ShoutMix chat widget

Kecewa Ujian...

Assalamualaikum...

Hmmm... lama jgk rasanya tak menjenguk di ruangan ini untuk menulis.
Besa la, sibuk dengan persiapan untuk menghadapi peperiksaan yang telah pun bermula pada isnin yg lalu dengan subjek bi asas( persediaan menghadapi hari akhirat x tau lagi macam mana. MashaALLAH ).

Hari ni pulak bru je habis exam matematik. Huh, begitu mencabar juga soalan yang diberikan. Walaupun dah diberi tips, masih lagi lagi gagal untuk menjawab. Sampaikan kesan sampingan menjawab exam mate ini begitu ketara sehingga berjaya mengubah sementara sikap( mendiamkan diri apabila ditanya sesuatu ) segelintir kawan-kawan yang berusaha bersungguh-sungguh. Apakan daya, kita sebagai hamba hanya mampu merancang. Allah jua yang menentukan segala-galanya.

Tapi, itulah sikap manusia. Kadang-kadang kita terlupa, kecewa di dunia ini tak selama-lamanya. Tetapi, kalau kita kecewa di akhirat kelak, tak ada siapa pun dapat membantu kita. Kita kadang-kadang langsung tak kecewa apabila meninggalkan suruhan ALLAH, tetapi kecewa apabila gagal menghadapi ujian yang hanya diberi oleh makhluk ALLAH sendiri. Samalah seperti saya sendiri pun.

Apa-apa pun, mengutamakan ALLAH itu lebih penting daripada yang lain. Dan diucapkan selamat berjaya di dunia dan di akhirat kepada rakan-rakan yang sudah, sedang atau akan menghadapi peperiksaan. Tetapkan di hati kita, belajar dan apa jua tindakan dalam hidup kita ini semuanya kerana ALLAH. Dengan itu, kita mungkin tidak akan tergelincir dari landasan yang sebenar.

Tak tau post ni msuk ke x dengan tajuk kali ni...hehehe...

About this blog


jadilah seperti burung terbang di langit yang pandangannya begitu luas dan bukannya katak di bawah tempurung yang pandangannya tidak ke mana

Masa Ibarat Pedang

Menghitung Hari

Temui Aku Di Facebook