Followers

Sembang-Sembang


ShoutMix chat widget

Tak Sama Posisi Kita

Di satu pemilihan untuk memilih pemain-pemain bagi mewakili negara A dalam pertandingan hoki, telah berlaku satu perebutan posisi antara dua pemain ini...

Pemain A : Eh, tempat ni aku punya tau....

Pemain B : Apa pulak, aku dah lama kot main di posisi ni untuk pasukan ni sebelum ni....

Pemain A : Tapi, aku jugak main kat posisi ni di dalam pasukan yang aku wakili sebelum ni...

Ketika mereka sedang bertengkar, si jurulatih terperasan dan terus meluru ke arah mereka berdua...

Jurulatih : A, kamu pergi bermain di posisi lain. Biar B yang main di posisi ini...

Pemain A : Tapi coach, di pasukan lama saya, saya bermain di posisi ini...

Jurulatih: Kalau macam tu, kamu pergi bermain dengan pasukan lama kamu itu. Jangan bermain dengan pasukan ini...

Akhirnya si A akur dengan keputusan jurulatihnya.

RINGKASANNYA:
1. Kita jangan ingat sekiranya kita bermain di posisi menyerang di pasukan A, apabila mewakili pasukan B juga kita akan bermain di posisi menyerang jugak. Ketahuilah strategi setiap pasukan itu tidak sama. Jadi, bersedialah untuk berada di mana-mana posisi sekalipun dan latihlah diri kita ini untuk menjadi fleksibel agar kita ini sesuai untuk berada di mana-mana tempat.

2. Kadang-kadang bukan kita yang tahu akan kebolehan dan kelemahan kita tetapi orang yang berada di sekeliling kita lebih mengetahui apa kebolehan dan kelemahan yang ada pada diri kita.

1 ulasan:

Nadzimah BNadz January 7, 2012 at 8:10 PM  

strategy..........

bijak mengatur strategi....mengikut tempat dan masa yang sesuai......

??????????????

About this blog


jadilah seperti burung terbang di langit yang pandangannya begitu luas dan bukannya katak di bawah tempurung yang pandangannya tidak ke mana

Masa Ibarat Pedang

Menghitung Hari

Temui Aku Di Facebook